Facebook eller Twitter


Tittar man på de aktuella siffrorna så är det tydligt att Facebook står för en viss del av marknaden och Twitter för en annan, dvs. att dessa två marknader skiljer sig tillräckligt mycket för att inte konkurrera ut varandra. Detta skapar lite problem då den som kan visa sig mest förmögen att förvalta sociala relationer lär vinna andelarna. Vi får nog räkna med att båda finns kvar om inget radikalt händer då de täcker två helt olika målgrupper. Twitter har en mer professionell och yrkesmässig genre än Facebook. Facebook är mer av en underhållningskanal jämfört med Twitter.

Futurescape påstår att ett av de stora sociala medierna kommer att äga denna marknad. Vi får se hur det blir. Det handlar om en betydande marknad, som kommer att omsätta miljarder kronor världen över.

Glöm inte att spridningsmöjligheten är nu betydligt större.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback