"någon dag"


Jag tänker fortfarande på dessa ord; de har förändrat mitt liv. Nu inser jag mer och städar mindre. Jag sätter mig på en stol tittar ut och beundrar landskapet utan att tänka på skriken från skolgården. Jag spenderar mer tid med min familj och vänner och mindre på att arbeta. Jag har förstått att livet måste vara en enhet av erfarenheter att njuta av, inte en överlevnadskurs. Jag sparar inget längre. Jag använder mina vinglas att dricka jucie ur på morgonen varje dag. Jag tar på mig min kavaj när jag ska till snabbköpet, om jag har lust. Jag sparar inte min bästa parfym för speciella fester, jag använder den varenda gång jag har lust.
Uttrycken "nån dag" och "en vacker dag" håller på att försvinna ur mitt ordförråd. Om det är värt att se, lyssna på eller göra, vill jag se det, lyssna på det eller göra det NU.

Kommentarer

Postat av: Moa

vinglas till frukost, helt klart min idé!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback